Work location: Bac Ninh
Salary:
Industry: Purchasing / Merchandising
Deadline to apply:
Level: Experienced (Non - Manager)
Experience:
- Purchasing several items upon request of other department. The scope of items is raw materials, machinery, tools, consumtion, spare parts, installation/repair work, office/plant furniture and others
- Control PO issuing; Prepare P.O/ P.R and other related documents to submit for the manager’s approval
- Developing new suppliers, control quality, cost and delivery; make sure to supply material, goods to other department on time with the best quality and best price; continuously monitoring, evaluating and improving supplier performance. - Handle with arising matter relating to materials, work with suppliers when problem occurs
- Input material to the warehouse, create purchasing reports
- Negotiating with suppliers to fix purchasing conditions including contract/ price/ delivery date/ payment terms/ tax issues/ material specifications and so on
- Controlling and administrating purchasing activity from several aspects
- Coordinate with related department for document/ procedure relating to Purchasing, PO, delivery time, control suppliers
- Others jobs upon request of Manager
- Thu mua các sản phẩm theo đề nghị của các phòng ban. Bao gồm nguyên vật liệu, máy móc, thiết bị, vật tư tiêu hao, phụ tùng, lắp đặt và sửa chữa, vật dụng cho văn phòng và nhà máy…..
- Quản lý việc phát hàn hPO, chuẩn bị PO, PR và các chứng từ liên quan để lấy phê duyệt của giám đốc
Mở rộng mạng lưới nhà cung cấp, quản lý chất lượng, giá cả
- và vấn đề giao hàng. Đảm bảo toàn bộ nguyên vật liệu, hàng hóa của các phòng ban về đúng thời hạn với chất lượng và giá cả tốt nhất. Tiếp tục giám sát, đánh giá và cái tiến chất lượng của nhà cung cấp, giải quyết các vấn đề phát sinh liên quan đế nguyên vật liệu, làm việc với nhà cung cấp khi có vấn đề phát sinh.
- Nhận NVL vào kho, tạo báo cáo thu mua
- Đàm phán với NCC về điều kiện thu mua bao gồm hợp đồng, giá, ngày giao hàng, điều kiện thanh toán, thuế, thông số kỹ thuật của nguyên vật liệu.
- Quản lý và điều hành hoạt động thu mua trong mọi hoàn cảnh.
- Phối hợp với các phòng ban liên quan về chứng từ, quy trình liên quan đến hoạt động thu mua, phát hành PO, thời hạn giao hàng, quản lý NCC
Các công việc khác theo đề nghị của trưởng phòng.
Fluent English and good computer skills (MS. Words, Excel, PowerPoint
Thành thạo tiếng Anh và các kỹ năng tin học văn phòng (Word, Excel, Power Point)
At least 2-3 years experience in purchasing job or import-export field
Ít nhất 2-3 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực mua bán hoặc xuất nhập khẩu
Excellent negotiation and communication skills
Enthusiastic and communicative with co-workers and supervisors
High interpersonal skills and willing to take challenges
Kỹ năng đàm phán và giao tiếp tốt
Nhiệt tình, cởi mở với đồng nghiệp và cấp trên
Có yêu cầu cao với bản thân và chấp nhận thách thức
Honestly and creatively work with less supervision
Good health, enable to work under high pressure
Trung thực sáng tạo trong công việc
Có sức khỏe tốt, chịu được công việc áp lực cao.
unigen.com Number of employees: 500-999