Work location: Ho Chi Minh
Salary:
Industry: Sales / Business Development
Deadline to apply:
Level: Experienced (Non - Manager)
Chủ động liên hệ với khách hàng tiềm năng trong danh sách tự tìm kiếm hoặc từ hệ thống dữ liệu của công ty để giới thiệu, tư vấn các sản phẩm dịch vụ, chương trình ưu đãi.
Cung cấp thông tin về sản phẩm, hàng hóa, dịch vụ để khách hàng tham khảo, giải đáp các thắc mắc của khách hàng.
Đánh giá và nghiên cứu vị trí của các khách hàng/đại lý triển vọng đã xác định trong ngành.
Sử dụng các kỹ năng bán hàng để đàm phán, thuyết phục khách sử dụng các sản phẩm, hàng hóa, dịch vụ của công ty.
Tiến hành thủ tục ký kết hợp đồng với những khách hàng đồng ý mua sản phẩm, hàng hóa, dịch vụ.
Chủ động liên hệ với các khách đang sử dụng sản phẩm dịch vụ để nắm tình hình và nhận thấy được nhu cầu, kỳ vọng của khách hàng đối với các sản phẩm tiềm năng.
Kịp thời hỗ trợ, giải đáp các yêu cầu, phàn nàn từ khách hàng.
Theo dõi đơn hàng và hợp đồng để thuyết phục khách có đơn đặt hàng mới, tiếp tục ký hợp đồng
Chủ động gửi các thông tin ưu đãi, khuyến mãi cho khách hàng cũ để thuyết phục họ mua mới sản phẩm, hàng hóa, dịch vụ của công ty.
Tiến hành thủ tục ký kết hợp đồng mới với những khách hàng cũ muốn mua lại sản phẩm, hàng hóa, dịch vụ.
Sau khi đã ký kết hợp đồng với khách, nhân viên kinh doanh phối hợp với các bộ phận liên quan triển khai thực hiện hợp đồng, đảm bảo các yêu cầu của khách.
Giám sát quá trình triển khai hợp đồng, chất lượng dịch vụ để khách hàng nhận được những giá trị tốt nhất.
Phối hợp với các bộ phận liên quan khắc phục nhanh các vấn đề phát sinh trong quá trình sử dụng sản phẩm dịch vụ của khách.
Tiếp nhận thông tin bảo hành từ khách hàng qua điện thoại, email, hoặc từ bộ phận kinh doanh.
Ghi nhận đầy đủ thông tin tình trạng thực tế của lốp hoặc đánh giá qua hình ảnh do khách hàng cung cấp.
Làm việc với nhà máy về các trường hợp bảo hành.
Tổng hợp tất cả các trường hợp bảo hành (được và không được chấp thuận) để báo cáo nhà máy và quản lý.
Theo dõi quá trình thanh lý hợp đồng, hỗ trợ phòng kế toán đốc thúc công nợ.
Phối hợp với bộ phận Marketing lên kế hoạch và triển khai các chương trình ưu đãi vào các dịp lễ, tết; tri ân khách hàng; giới thiệu sản phẩm, hàng hóa, dịch vụ mới để tiếp cận, thu hút các đối tượng khách hàng.
Liên kết cùng các bộ phận khác trong công ty nâng cao chất lượng sản phẩm, hàng hóa, dịch vụ để đáp ứng tốt thị hiếu của khách hàng.
Tham gia các khóa đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ khi được công ty tạo điều kiện.
Đạt được các mục tiêu và kết quả bán hàng đã được giao trong thời hạn.
Phân tích tiềm năng của thị trường, theo dõi báo cáo doanh số và tình hình.
Cung cấp cho Quản lý các báo cáo về nhu cầu, vấn đề, sở thích của khách hàng, hoạt động cạnh tranh và tiềm năng cho các sản phẩm, hàng hóa và dịch vụ mới.
Bám sát các phương pháp hay nhất và xu hướng quảng cáo.
Liên tục cải thiện thông qua phản hồi.
Tiến hành khảo sát thị trường về thông tin của đối thủ cạnh tranh và bất kỳ thông tin khác về thị trường.
Tăng thị phần để hoàn thành chỉ tiêu bán hàng và lợi nhuận
Làm việc chặt chẽ với các điều phối viên bán hàng về tiến độ giao hàng.
Tham gia đầy đủ các cuộc họp của bộ phận, báo cáo các thông tin phản hồi từ khách để có giải pháp xử lý, khắc phục hiệu quả.
Thực hiện có công việc khác khi có yêu cầu từ cấp trên.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Search for customer information through many different channels to build a prospective customer system.
Proactively contact prospective customers in the self-search list or from the company's data system to introduce and advise products, services, and incentives.
Provide information about products, goods, and services for customers to refer to and answer customer questions.
To evaluate and study the position of the identified prospects customers/dealers in the industry.
Use sales skills to negotiate and persuade customers to use the company's products, goods, and services.
Carry out procedures for signing contracts with customers who agree to purchase products, goods, and services.
Proactively contact customers who are using products, goods, and services to understand and anticipate customer's needs and expectations of products and capabilities.
Timely support and answer requests and complaints from customers.
Follow up the order and contract to purchase customers to make new orders, resign contract, etc.
Proactively provide incentives and promotion information to old customers to convince them to buy new products, goods, and services of the company.
Carry out procedures for signing new contracts with old customers who want to buy back products, goods, and services.
After executing the contract with the customer, sales representative coordinates with relevant departments to implement the contract, ensuring the customer's requirements.
Monitor the contract implementation process and quality so that customers receive the best value.
Coordinate with relevant departments to quickly fix problems that arise during customers' use of products, goods, and services.
Receive warranty information from customers via phone, email, or from the sales department.
Record complete information on the actual condition of the tire or assess it through images provided by the customer.
Work with the factory regarding warranty cases.
Summarize all warranty cases (both approved and rejected) for reporting to the factory and management.
Monitor the contract liquidation process, support the accounting department in debt collection.
Coordinate with the Marketing department to plan and implement promotional campaigns on holidays and New Year; Customer Gratitude; Introducing new products, goods, and services to reach and attract customers.
Collaborate with other departments in the company to improve the quality of products, goods, and services to better meet customer tastes.
Participate in training courses to improve qualifications when facilitated by the company.
Achieve assigned sales targets and outcomes within schedule.
Analyze the territory/market’s potential, track sales and status reports.
Supply the Management with reports on customer needs, problems, interests, competitive activities, and potential for new products, goods, and services.
Keep abreast of best practices and promotional trends.
Continuously improve through feedback.
To conduct market survey on competitors' information and any other market information.
To increase market share and meeting sales and profit target.
To work closely with sales coordinator on delivery schedule.
Fully participate in department meetings, report feedback from customers to have effective solutions and remedies.
Perform other tasks when requested by Superior.
Tyre Pacific Co., Ltd.
www.dunloptyre.vn Number of employees: 50-100