Work location: Hai Phong
Salary:
Industry: Import / Export
Deadline to apply:
Level: Experienced (Non - Manager)
Experience:
**JOB DESCRIPTION**
- Update customer records.
- Handle all import export shipments via Sea (and Air - if any) according to operational procedures.
- Arrange bookings, bills, related documents, input data into the system, create debit notes, cost sheets, etc.
- Maintain good customer service relationships with clients.
- Monitor and control subcontractors during door-to-door shipment handling.
*Other tasks as assigned by the manager.
MÔ TẢ CÔNG VIỆC
Cập nhật & tạo hồ sơ khách hàng.
Xử lý tất cả các lô hàng xuất nhập khẩu bằng đường biển (hoặc đường hàng không - nếu có) theo quy trình vận hành.
Sắp xếp việc lấy booking, làm bill, các tài liệu liên quan, nhập dữ liệu vào hệ thống, tạo debit note, bảng chi phí thu khách hàng & chốt thông tin xuất hóa đơn với kế toán, theo dõi công nợ.
Duy trì mối quan hệ dịch vụ khách hàng tốt với khách hàng.
Giám sát và kiểm soát các nhà thầu phụ trong quá trình xử lý vận chuyển.
*Các nhiệm vụ khác do quản lý giao.
Yêu cầu công việc:
x Thông thạo ngoại ngữ Tiếng Anh hoặc Tiếng Trung.
x Có kinh nghiệm làm qua Pricing và có mối quan hệ tốt với các vendors hoặc hãng tàu.
x Có sự hiểu biết về Incoterms, Supply Chain.
x Nắm rõ quy trình xuất / nhập khẩu một lô hàng từ tay shipper đến tay cnee, các nghiệp vụ của kho hàng và shipping line.
x Có kinh nghiệm làm hàng xuất tuyến Âu - Mỹ là một lợi thế.
x Chủ động trong công việc, có khả năng làm việc độc lập & nghiêm túc.
**JOB REQUIREMENTS**
Having experience in handling Europe - America routes is an advantage.
- Proficient in English (listening, speaking, reading, writing) or Chinese.
- University degree (preferably from Foreign Trade University, University of Economics, Maritime University, or institutions related to transport business).
- At least 2 years of experience in logistics/supply chain major.
- Hardworking, meticulous, able to handle pressure & ambitious.
**Working Hours:**
From Monday to Friday:
- Morning: 08:00 - 12:00
- Lunch break: 12:00 - 13:00
- Afternoon: 13:00 - 17:00
- Weekends: Saturday and Sunday off.
**BENEFITS FOR OFFICIAL EMPLOYEES**
1. Provided with a laptop and necessary office supplies, tools, and equipments for the job.
2. Lunar New Year lucky money/ holiday bonuses: According to company policy.
3. 13th-month annual salary, attractive remuneration and career advancement.
4. Participation in periodic supplementary skill courses weekly or monthly, depending on the job position.
5. Clear career path and salary increase roadmap.
Further details will be discussed during the interview.
**Giờ làm việc:**
Từ thứ Hai đến thứ Sáu:
- Sáng: 08:00 - 12:00
- Nghỉ trưa: 12:00 - 13:00
- Chiều: 13:00 - 17:00
- Cuối tuần: Nghỉ thứ Bảy và Chủ nhật.
**QUYỀN LỢI DÀNH CHO NHÂN VIÊN CHÍNH THỨC**
1. Được cung cấp máy tính xách tay và các dụng cụ, thiết bị văn phòng cần thiết cho công việc.
2. Lương tháng 13.
4. Tham gia các khóa học bổ sung kỹ năng định kỳ hàng tuần hoặc hàng tháng, tùy thuộc vào vị trí công việc.
5. Lộ trình thăng tiến và tăng lương rõ ràng.
Chi tiết sẽ được thảo luận thêm trong buổi phỏng vấn.
Number of employees: Ít hơn 10