To Say Hello!

Find next jobs

job_search_content_direct

Chứng Từ Xuất Nhập Khẩu/ Operation Staff

CÔNG TY TNHH VẬN CHUYỂN HÀNG HÓA QUỐC TẾ SEIWA KAIUN VIỆT NAM
Updated: 26/08/2025

Employment Information

  • Work location: Ho Chi Minh

    Salary:

  • Industry: Import / Export

    Deadline to apply:

  • Level: Experienced (Non - Manager)

    Experience:

Benefits

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương

Job requirement

  • Perform all activities of import and export, supportive assignments, and others under the Manager's instructions
  • E-manifest declaration, issue Arrival Notice, and follow up the shipment until the customer receives their cargo

  • Making shipping information to submit to the carrier

  • Release Delivery Order and Bill of Lading

  • Arrange inland trucking, make the sailing/flight schedule, or get the booking for the customers

  • Contact with overseas agent to send pre-alert

  • Maintain and make good relationships with the carrier (airline, shipping line) and overseas agents

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Xử lý tất cả các hoạt động của lô hàng xuất – nhập khẩu, hỗ trợ hoặc thực hiện theo yêu cầu của cấp trên

  • Khai E-manifest, phát hành thông báo hàng đến và theo dõi lô hàng cho đến khi khách hàng nhận được hàng

  • Tạo thông tin vận chuyển để gửi cho hãng tàu

  • Phát hành lệnh giao hàng và vận đơn

  • Sắp xếp xe tải, đặt lịch tàu/lịch bay cho khách hàng

  • Liên lạc với đại lý nước ngoài để gửi thông báo trước

  • Duy trì và tạo quan hệ tốt với các bên vận chuyển (hãng hàng không, hãng tàu), đại lý ở nước ngoài

Job requirement

Requirements:

  • Age over 23 years old

  • University graduation (not limited to the candidates with 3 years or more experience in export and import field)

  • Experience in import-export forwarding service (The experience seniority and good skills in the import-export forwarding service will be highly evaluated by competency-based pay)

  • English language skills with email correspondence, good communication

  • Computer skills (Microsoft Office, Outlook Email, etc. or higher levels in business)

  • Bright, vibrant, and dynamic personality

  • Strong interpersonal skills with the ability to work collaboratively in a team and deal well with customers

  • Ability to work in a fast-paced environment

  • Honesty, sincerity, and faithfulness

  • Able to work under high pressure with persistence and motivation for success

  • Having long-term commitment with the company

Working conditions and benefits:

  • Working at the office in District 3 from Monday to Friday, 8:30 A.M to 5:30 P.M (Early working, overtime, working on holidays, and business trips may occur due to job requirements)

  • Salary at least 10 million VND or higher (determined based on experience, skills, and performance during the probation period)

  • Salary is increased yearly and based on the employee’s ability

  • Other benefits based on company regulations (lunch fee, parking fee, telephone allowance, housing support, attendance allowance, health check-up, etc.)

  • Friendly, dynamic working environment with promotion opportunities

  • Probationary period: 2 months (Candidates who meet requirements and perform well during the probation period will be offered full-time employment)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Yêu cầu 

  • Tuổi từ 23 trở lên

  • Tốt nghiệp đại học (không giới hạn với ứng viên từ 3 năm kinh nghiệm hoặc có kinh nghiệm trong lĩnh vực xuất-nhập khẩu)

  • Ưu tiên có kinh nghiệm và kỹ năng tốt trong dịch vụ giao nhận xuất-nhập khẩu (thâm niên và kỹ năng tốt sẽ được đánh giá cao và áp dụng theo chế độ lương theo năng lực)

  • Giỏi tiếng Anh nói và viết email

  • Kỹ năng máy tính tốt (Microsoft Office, Outlook Email hoặc cấp độ cao hơn về vi tính văn phòng)

  • Nhanh nhẹn, hoạt bát, năng động

  • Kỹ năng giao tiếp tốt, khả năng làm việc nhóm tốt và xử lý tốt yêu cầu của khách hàng

  • Khả năng thích nghi tốt

  • Chân thành, trung thực

  • Chịu được áp lực cao, kiên trì trong công việc

  • Gắn bó lâu dài với công ty

* Điều kiện làm việc và phúc lợi 

  • Làm việc tại văn phòng ở Quận 3, từ thứ Hai đến thứ Sáu, từ 8:30 sáng đến 17:30 chiều (có thể tăng ca, làm việc vào ngày lễ hoặc đi công tác theo yêu cầu công việc)

  • Lương tối thiểu 10 triệu hoặc thương lượng theo năng lực của ứng viên (xác định dựa trên kinh nghiệm, kỹ năng và hiệu suất trong thời gian thử việc)

  • Tăng lương định kỳ và theo năng lực của nhân viên

  • Các phúc lợi xã hội khác sẽ dựa trên quy định công ty (cơm trưa, tiền giữ xe, tiền điện thoại, hỗ trợ thuê nhà, trợ cấp chuyên cần, khám sức khỏe định kỳ,...)

  • Môi trường làm việc thân thiện, năng động và có cơ hội thăng tiến

  • Thời gian thử việc: 2 tháng (Ứng viên đạt yêu cầu và hoàn thành tốt công việc trong thời gian thử việc sẽ được ký hợp đồng chính thức)

More Information

  • Qualification: Bachelor
  • Age: From 23
  • Job type: Permanent

Company Overview

CÔNG TY TNHH VẬN CHUYỂN HÀNG HÓA QUỐC TẾ SEIWA KAIUN VIỆT NAM

https://www.seiwa-kaiun.co.jp/

Công ty TNHH Vận Chuyển Hàng Hóa Quốc Tế Seiwa Kaiun Việt Nam là một doanh nghiệp Nhật Bản chuyên cung cấp các dịch vụ logistics toàn diện bao gồm hậu cần của... View more

Chứng Từ Xuất Nhập Khẩu/ Operation Staff

CÔNG TY TNHH VẬN CHUYỂN HÀNG HÓA QUỐC TẾ SEIWA KAIUN VIỆT NAM