Work location: Ho Chi Minh
Salary:
Deadline to apply:
Level: Experienced (Non - Manager)
Main Responsibility:
● Làm thủ tục thông quan (tờ khai điện tử VNACC) các loại hình xuất nhập khẩu; tra mã HS code hàng hóa.
● Chịu trách nhiệm thông tin, cập nhật các quy định của nhà nước liên quan đến tính chất hoạt động kinh doanh của công ty
● Giải quyết những phát sinh xảy ra trong quá trình làm thủ tục hải quan của đơn hàng.
● Hỗ trợ dịch vụ hải quan về hồ sơ các vấn đề cần thiết.
● Chuẩn bị, kiểm tra giấy tờ, Làm thủ tục hải quan hàng nhập, chủ yếu về hàng điện gia dụng
● Phụ trách chuẩn bị hồ sơ, đăng ký, làm kiểm tra chất lượng nhà nước : QCVN4,QCVN9, tự công bố sản phẩm...
● Theo dõi và thống kê chi phí của hoá đơn thanh toán.
● Thống kê, quản lý tình hình tiến độ hàng nhập và kiểm tra chất lượng
● Các công việc liên quan khác.
● Carry out customs clearance procedures (VNACC electronic declaration) for all types of import and export; Look up HS code of goods.
● Responsible for information and updates on state regulations related to the nature of the company's business activities
● Resolve problems that arise during the customs clearance process of the order.
● Support customs services with documents and necessary issues
● Prepare and check documents, and carry out customs procedures for imported goods, mainly for household electrical goods
● In charge of preparing documents, registering, doing state quality inspection: QCVN4, QCVN9, self-declaration of products...
● Track and collect cost statistics on payment invoices.
● Statistics, management of imported goods progress, and quality inspection
● Other related jobs.
CTY TNHH YAOYAO VIETNAM INFO TECH
https://www.linkedin.com/company/yaoyao-vietnam-info-tech/ Number of employees: 25-99