Work location: Ha Noi
Salary:
Industry: Banking , Accounting / Auditing / Tax
Deadline to apply:
Level: Experienced (Non - Manager)
Experience:
-Check invoice with supporting document to record the revenue as per company policy
-To ensure proper document storage as company policy
-To arrange the documents in order and sent to customers
-To support AR team in terms of AR reconciliation and debt collection
-To accurately and timely prepare the VAT report, unsettle report and other reports
-Tracking the status of unsettlement and follow up with relevant parties to minimize the settlement
-Follow up the specimen signatures of customers
-Kiểm tra hóa đơn với các chứng từ hỗ trợ để ghi nhận doanh thu theo chính sách công ty.
-Đảm bảo lưu trữ tài liệu đúng cách theo chính sách công ty.
-Sắp xếp tài liệu theo thứ tự và gửi cho khách hàng.
-Hỗ trợ nhóm Kế toán Phải thu (AR) trong việc đối chiếu công nợ và thu hồi nợ.
-Lập báo cáo thuế GTGT, báo cáo công nợ chưa thanh toán và các báo cáo khác một cách chính xác và kịp thời.
-Theo dõi tình trạng công nợ chưa thanh toán và làm việc với các bên liên quan để giảm thiểu công nợ tồn đọng.
-Theo dõi chữ ký mẫu của khách hàng.
Note that this is an 8-month contract position.
-Work in 2 shifts :
Shift 1: 8 AM - 4 PM
Shift 2: 2 PM - 10 PM (Rotational within the team, 6-10 times/month)
This position works from Monday to Saturday.
- Graduated from University with major: Economic/ Financial/ Accounting/ Banking
-At least 1 year of experience
-Careful and hardworking, Integrity, honest, accurate
-MS Office
-English communication
Lưu ý vị trí này hợp đồng 8 tháng.
-Làm việc theo 2 ca:
Ca 1: 8 giờ sáng - 4 giờ chiều
Ca 2: 2 giờ chiều - 10 giờ tối (luân phiên trong nhóm, tần suất 6-10 lần/tháng)
-Vị trí này làm việc từ thứ Hai đến thứ Bảy.
-Tốt nghiệp Đại học chuyên ngành: Kinh tế/ Tài chính/ Kế toán/ Ngân hàng.
-Có ít nhất 1 năm kinh nghiệm.
-Cẩn thận, chăm chỉ, chính trực, trung thực, chính xác.
-Thành thạo MS Office.
-Giao tiếp tiếng Anh.
Number of employees: 500-999